Workshops

Workshops och aktiviteter

Här presenteras aktuella workshop och aktiviteter inom projektet. Som organisation, kommun, projekt eller förening med anknytning till besöksnäringen, finns möjlighet att boka workshops på begäran. Ser ni ett behov av digital kompetens hos ett antal företag hos er. Välkomna att höra av er för att se över vad som kan erbjudas.

Vissa workshops kan ha ett antal begränsade platser. Det ger möjlighet att arbeta praktiskt i en liten grupp och möjlighet att ställa frågor och få praktisk hjälp. Bekräftelse på din plats skickas manuellt via den e-post som du anger i anmälan. Företag rekommenderas ej anmäla sig till fler än 2st. I mån av plats kan personal från kommuner, destinationer eller turistbyråer medverka.

WORKSHOPS - PÅ BEGÄRAN!

Workshops som planeras efter er begäran. Är du ett enskilt företag, en kommun eller organisation verkande inom besöksnäringen i Kalmar och Kronobergs län. Lämna då en intresseanmälan på vilka workshops som skulle passa er. Samtliga workshops sker digitalt och kan därför genomföras med geografisk spridning och anpassning av tider och datum.

WORKSHOP | 3 tim varav 1tim föreläsning
GOOGLE MY BUSINESS / KONTO

Registrera ditt företag på Google My Business och se till att ditt företag blir synligt i världen största (enda) sökmotor.


Vi går igenom det viktiga Google konto som krävs, själva registreringsprocessen och viktig information för er att lägga till i din Google My Business profil.


Läs mer om vad vi går igenom och vilka förberedelser som krävs inför tillfället.

WORKSHOP | 2 tim varav minst 1tim eget arbete
GOOGLE SITES

Är ditt företag i behov av en hemsida som presenterar ditt företag enkelt och modernt? Då är Google Sites en riktigt enkel och bra start.

Vi går igenom verktyget och hur du även kan koppla ihop din Google Sites med egen domän.


Läs mer om vad vi går igenom och vilka förberedelser som krävs inför tillfället.

WORKSHOP | 3 tim varav ca 1 tim föreläsning
GRUNDER FACEBOOKSIDA

En workshop som tar allt från början. Skapa ditt Facebook-konto. Skapa därefter en Facebook-sida till er förening eller organisation. Vi gör allt praktiskt under tillfället och går igenom de viktigaste delarna för att komma igång.



SAVE THE DATES!

Höstens aktiviteter från DIGITALALYFTET börjar redan fyllas på. Här nedan kan du läsa om några av de aktiviteter som redan är bokade och som ni kan erbjuda era företag till hösten.

DIGITAL WORKSHOP | TORSDAG 23 SEPTEMBER | TOURISMUSPARTNER

How to deal with Online Review

Get profound background information on how online reviews can drive bookings and how to respond efficiently.

Tillsammans med företaget Tourismuspartner erbjuder vi en workshop med fokus på att få mer insikt om plattformar där ni kan få betyg och recensioner. Alexander och Holger från Tourismuspartner går också igenom vad som är viktigast att tänka på när du besvarar både kritik och beröm i dessa kanaler.

  • Översikt: relevanta granskningsportaler och tips för optimering

  • Psykologin bakom varför gäster ger feedback online

  • Tips och metoder för att motivera gäster

  • Få bokningar med professionell Online Reputation Management

  • Hemligheten med att skriva det perfekta svaret på en recension

  • Svara effektivt: Riktlinjer, moduler och främmande språkgranskningar

DIGITAL WORKSHOP | ONSDAG 15 och 22 SEPTEMBER | VIVA MEDIA

SOCIALA MEDIER - organisk arbete

Lyckas bättre med närvaron på Facebook & Instagram genom att ha koll på det senaste. Tillfället syftar till att vässa dina kunskaper inom organisk närvaro för att lyckas lite bättre på både Facebook och Instagram, både ur ett strategiskt, analytiskt och kreativt perspektiv.

DIGITAL WORKSHOP | TISDAG 19 OKTOBER | VIVA MEDIA

SOCIALA MEDIER - betald annonsering

Annonsera mer effektivt med hjälp av Facebook´s egna annonseringsverktyg Facebook ads manager. Hantera ditt annonskonto och sätt upp målgrupper och kampanjer,


DIGITAL MÄSSA | TISDAG 12 OKTOBER

DIGITAL MÄSSA BOKNINGSSYSTEM

Vi gör om vårens succé och bjuder in ett antal leverantörer av bokningssystem för att hjälpa företagen att få en snabb överblick av vad som finns på marknaden.